MENU

szkolny_ogrod_2024
Plakat-Mówię-Bez-Słów
Logo-Mówię-Bez-Słów
erasmus_plus
Lodo-1,5%-Podatku
Logo-Link-Poczta-ePUAP
Logo-Kanał-Filmowy-YouTube

SPORTOWY SOSW SZCZECINEK

Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Szczecinku nowy rok szkolny zaczął na sportowo. W szkole prowadzone są zajęcia w ramach sekcji lekkoatletycznej i piłki nożnej; treningi prowadzone przez trenerów i instruktorów UKS Victoria Szczecinek. Kolejny już rok szkoła bierze udział w programie ministerialnym, teraz pod nazwą: „Sprawny Niepełnosprawny z Lotto”. W ramach tego programu działa grupa cheerleaderek „Dziewczyny na medal” oraz prowadzone są zajęcia z fitness dla dziewcząt. Wszystkie treningi odbywają się kilka razy w tygodniu na obiektach sportowych SOSW Szczecinek oraz na stadionie lekkoatletycznym przy ZS nr 6 w Szczecinku. Wszelkie zajęcia sportowe stanowią nieocenioną formę rehabilitacji dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, wspomagają ich rozwój, korzystnie wpływają na sprawność fizyczną i odporność. Jednocześnie młodzi sportowcy przygotowują się do zawodów regionalnych i ogólnopolskich w ramach Olimpiad Specjalnych. Choć to dopiero początek roku szkolnego dzieci brały już udział w rajdzie rowerowym dookoła jeziora Trzesiecko, odbył się turniej tenisa stołowego chłopców. Na początku października uczniowie SOSW – zawodnicy UKS Victoria Szczecinek, wyjadą na obóz sportowy do Ustronia Morskiego, gdzie oprócz treningów czeka na nich wiele atrakcji i dobrej zabawy.

Opracował: K. Wilczyńska, P. Czupiel

Czytaj Więcej

ROWEROWY „RAJD ZE ZWIADOWCAMI”

10 września miłośnicy literatury i natury wybrali się na rajd rowerowy, podczas którego przenieśli się w świat inspirowany powieścią fantasy autorstwa australijskiego pisarza Johna Flanagana. Uczestnicy odwiedzili takie krainy jak Zamek Araluen, Galia, Płonący most, Skandia. Podczas spotkania rywalizowali w różnych konkursach m.in. drużynowym turnieju łucznictwa, poszukiwaniu skarbów, wyścigach łodzi Skandian, konkursach muzycznych, gotowali również najpyszniejsza zupa zwiadowcy. Zwieńczeniem spotkania było pieczenie pysznych kiełbasek. Dziękujemy Miejskiej Bibliotece Publicznej im. K. Makuszyńskiego w Szczecinku za możliwość uczestnictwa w tak fantastycznym przedsięwzięciu.

Opracował: M. Jurjewicz, A. Todryk

Czytaj Więcej

WAKACYJNE WSPOMNIENIA

Nowy sezon w internacie został rozpoczęty piknikiem integracyjnym, który był okazją do powitania dwóch nowych wychowanek: Angeliki i Nikoli w grupach wychowawczych VI i VII. Wspólnie spędzony czas sprzyjał wspomnieniom o wakacyjnych przygodach, które po powrocie do internatu zostały uwiecznione na pracach plastycznych. I tak powstała wystawa „Wakacyjne wspomnienia”

Opracował: K. Englot-Kujawa, M. Grzystek

Czytaj Więcej

PROGRAM EDUKACYJNY – „KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY”

Uczniowie klas 2 b i 3 a pod kierunkiem p. M. Kaczmarczyk biorą udział w jednym z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, który poświęcony jest tematyce ekologicznej. Program organizowany przez markę Kubuś. Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie do ruchu już od najmłodszych lat. Uczniowie wezmą udział w zajęciach tematycznych, podczas których nauczą się troszczyć o środowisko naturalne, poznają podstawowe zasady ekologii i dowiedzą się dlaczego warto jeść owoce i warzywa oraz poznają korzyści płynące z ruchu. Wszystkie materiały edukacyjne „Kubusiowych Przyjaciół Natury” zostały skonstruowane tak ,by rozwijać u dzieci kreatywność i samodzielne myślenie oraz przyswajać wiedzę poprzez zabawę.

plakat-kubusiowi-przyjaciele.jpg

Opracował: M. Kaczmarczyk

Czytaj Więcej

PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJA”

Uczniowie klas młodszych Ie-IIe, Ib-IIc oraz klas starszych VIa i VIId biorą udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym Emocja, pod kierunkiem pań nauczycielek Klaudyny Tarnogrodzkiej, Emilii Paszewskiej, Wiolety Gwiazdy, Małgorzaty Jurjewicz.

Cele ogólne projektu to:

  • Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
  • Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
  • Integracja zespołu klasowego.
  • Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
  • Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
  • Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.

plakat-emocja.png

Opracował: K. Tarnogrodzka

Czytaj Więcej
Skip to content