MENU

Plakat-Mówię-Bez-Słów
Logo-Mówię-Bez-Słów
Lodo-1%-Podatku
Logo-Link-Poczta-ePUAP
Logo-Kanał-Filmowy-YouTube

Licznik odwiedzin:

311960

BEZPIECZNE WAKACJE

bezpieczne_wakacje

Zbliżają się oczekiwane przez wszystkich wakacje to właśnie dlatego 05.06. br. zorganizowane zostało w internacie spotkanie z funkcjonariuszką Straży Miejskiej, która przybliżyła wychowankom zasady bezpiecznego wypoczynku podczas wakacji. Dzieci i młodzież oprócz codziennych zagrożeń na jakie są narażeni zostali również poinformowani o zagrożeniach w sieci min. sekstingu, ale również cyberprzemocy, oraz odpowiedzialności karnej nieletnich za niewłaściwe zachowania. Mieszkańcy internatu bardzo dziękują za poświęcony nam czas i dobre rady.

Opracował: D. Abolik

Czytaj Więcej

JAKA PIĘKNA POLSKA CAŁA – PRZYSTANEK POZNAŃ

Uczestnicy projektu „Mówię bez słów” tym razem wybrali się 30 maja 2019 na wycieczkę do Poznania. Głównym celem wyjazdu była wizyta w Teatrze Muzycznym i obecność na spektaklu pt. ”Koziołek Matołek – zagadkowe zaginięcie koziołków poznańskich”. Podczas spektaklu muzyczno – tanecznego śledziliśmy poszukiwania przez Pyrę, Rogala i Koziołka Matołka zaginionych koziołków, które w niespodziewany sposób zniknęły z wieży Ratusza poznańskiego. Wraz z bohaterami przemierzaliśmy różne regiony Polski, poznając zwyczaje, tańce i gwarę danego regionu. Byliśmy min. na Podhalu, Śląsku, Kaszubach. W końcu koziołki znalazły się w Poznaniu
i wróciły na wieżę Ratusza, żeby każdego dnia o godz.12.00 trykać się rogami, ku uciesze wszystkich. Po spektaklu, żeby nabrać sił przed dalszym zwiedzaniem, zjedliśmy obiad, a po nim wyruszyliśmy w kierunku Starówki, by zobaczyć odnalezione koziołki. Pogoda dopisała. Podczas spaceru podziwialiśmy architekturę starych kamieniczek oraz obserwowaliśmy codzienne życie mieszkańców Poznania. Po dotarciu na Starówkę
i zwiedzeniu jej, przyszedł czas na nagrodę – pyszny deser lodowy. No i oczywiście kramy z pamiątkami. Niestety, przyszedł czas powrotu. Pożegnaliśmy koziołki poznańskie, życząc im, żeby już nigdy nie opuszczały wieży ratuszowej i cieszyły swoim trykaniem wszystkich mieszkańców i turystów.

Opracował: L. Sobów

Czytaj Więcej

PRZEGLĄD PIOSENKI WE GWDZIE WIELKIEJ

Image37

Uczniowie klas 1a i 2a Pani Moniki Kaczmarczyk oraz uczeń 5 klasy pod kierunkiem Pana Grzegorza Pawelskiego naszego Ośrodka wzięli udział w konkursie piosenki integracyjnej
o Mamie pod hasłem „Wyśpiewać integrację”, której organizatorem był Środowiskowy Dom Samopomocy we Gwdzie Wielkiej pod kierownictwem Pani Agnieszki Kołodziejczak. Nasi uczniowie byli najmłodszymi uczestnikami konkursu. Zaśpiewali trzy piosenki o Mamie. Występ naszych uczniów cieszył się wielkim uznaniem. Poza konkursem uczestnicy imprezy zostali zaproszeni na poczęstunek. Uczniowie wrócili do szkoły z upominkiem, dyplomem i dobrym humorem.

Opracował: M. Kaczmarczyk

Czytaj Więcej

UKS VICTORIA W USTRONIU MORSKIM

W dniach 27-29 maja 2019 roku zawodnicy UKS Victoria przebywali w ośrodku „Bursztynowe Wzgórze” w Ustroniu Morskim – była to nagroda za całoroczną ciężką pracę na treningach i sukcesy sportowe na arenie regionalnej i ogólnopolskiej. Na uczestników wycieczki czekało wiele atrakcji: zawodnicy aktywnie spędzali czas w Aquaparku oraz podczas pieszych i rowerowych wycieczek wzdłuż morskiego wybrzeża. Mieli też okazję zapoznać się z ciekawostkami na temat historii Ustronia Morskiego podczas przejażdżki Melexem. Czekała na nich również niespodzianka w postaci wyjazdu do Fun Parku Pomerania koło Dygowa: karuzele, kolejki, tory przeszkód, strzelanie z łuku – to tylko część atrakcji, z jakich młodzi sportowcy mogli skorzystać. Za dofinansowanie wycieczki, za niezapomniane przeżycia i wspaniałą zabawę dzieciaki dziękują Urzędowi Miasta Szczecinek.

Opracował: K. Wilczyńska, P. Czupiel

Czytaj Więcej

„DLA NASZYCH MAM”

Image27

W naszym Ośrodku 28.05.2019 r. odbył się koncert dedykowany wszystkim Mamom. Impreza okolicznościowa cieszyła się wielkim zainteresowaniem. Na uroczystość przybyli Dyrekcja Ośrodka, Mamy naszych uczniów oraz społeczność szkolna. Pomysłodawcą
i organizatorem imprezy były nauczycielki tejże placówki: Monika Kaczmarczyk i Magdalena Terefenko – Bania. Program artystyczny przygotowali uczniowie klasy I „a„ , II „a” Pani Moniki Kaczmarczyk oraz chór pod kierunkiem Pani Magdaleny Terefenko – Bania. Uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności wokalne i recytatorskie. Na koniec imprezy Mamy zostały obdarowane serduszkami oraz zostały zaproszone na poczęstunek.

Opracował: M. Kaczmarczyk

Czytaj Więcej

ZAJĘCIA HIPOTERAPII

W naszym Ośrodku już drugi rok realizowany jest Projekt: Mówię bez słów – wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się uczniów z upośledzeniem umysłowym niemówiących lub posługujących się mową w ograniczonym stopniu, w ramach którego działają różnorodne grupy terapeutyczne. Chciałabym przedstawić grupę Miłośnicy zwierząt, która realizuje zajęcia hipoterapii. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu w okresie wczesnej jesieni i wiosny w stadninie koni „U Kachy” i prowadzone są przez hipoterapeutkę panią Kasię. Dzieci korzystają z jazdy konnej i uczestniczą w zajęciach terapeutycznych. Uczą się również jak pielęgnować konia poprzez aktywne uczestnictwo w jego czyszczeniu i wyczesywaniu. W czasie zajęć hipoterapii dzieci
z grupy Miłośnicy zwierząt realizowały różnorodne zabawy i ćwiczenia, których dobór zależał od indywidualnych możliwości i potrzeb każdego dziecka. Celem terapii z koniem i terapii jazdą konną jest przywracanie dzieciom sprawności fizycznej i psychicznej w możliwym do osiągnięcia zakresie. Kontakt
z ciepłym ciałem konia wpływa kojąco na ciało i umysł dziecka, wyzwalając przy tym wiele pozytywnych emocji. Stymuluje korzystnie układ nerwowy, a spokojna jazda konna wycisza i uspokaja. Jazda konna poprawia koordynację ruchów, dając jednocześnie poczucie samodzielności i wiary w swoje możliwości. Podczas zajęć dzieci ćwiczyły prawidłową postawę ciała, kształtowały wzorzec ruchowy chodu a jazda na koniu przeciwdziałała przykurczą mięśni u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Dzieci podczas jazdy korygowały wady postawy, co miało wpływ na przywrócenie symetrii ciała dziecka i normalizację napięcia mięśniowego.
Hipoterapia ma także duży wpływ na stymulację procesu przyswajania języka przez dzieci mające trudności w porozumiewaniu się. Podczas zajęć w stadninie dzieci mogły czerpać z hipoterapii wiele korzyści w ramach usprawniania komunikacji z otoczeniem. Poszerzały słownik czynny i bierny. Miały okazje do komunikowania się werbalnego i werbalno – gestowego z koniem. Kontakt ze zwierzęciem służył wyzwalaniu spontanicznej aktywności komunikacyjnej dzieci – zarówno werbalnej, jak i pozajęzykowej. Uczucie panowania nad wielkim i silnym zwierzęciem i przyjacielska relacja z nim dodawały dzieciom wiary w siebie i wzmacniały poczucie własnej wartości.

Opracował: B. Stefańska

Czytaj Więcej
Skip to content